fredag 4 november 2011

EN DRÖÖÖÖM

hahahah jag kommer ihåg lite av en dröm jag hade! ::D:D: 

Okej, here it comes. 

Det var natt, en sådan här kuslig och dimmig natt. 
Jag och 3 kompisar var ute och gjorde någonting, och då såg vi ett hus mitt ute i vattnet. 
Det var inget vanligt hus, det stod inte på någonting, det liksom,, flöt omkring.
Vi blev såklart nyfikna och skulle ta oss ut dit, så vi hittade en gummibåt.

När vi hade satt oss i gummibåten och åkt ut, blev vi attackerade av någonting som gjorde hål i båten och den sjönk, så vi fick lov att simma. 
Men eftersom vi plaskade runt så mycket så såg huset oss! Han blev rädd, krympte och dök under vattnet.
Vi letade efter det där i flera minuter, tillslut såg min kompis det bakom några brädor, kanske 5 meter ifrån oss. 
Huset blev rädd igen och dök, men den här gången var vi snabba, en av mina kompisar dök och tog tag i ett rep som satt fast i det, och resten av oss hakade fast i kompisen. Vi blev dragna under vattnet och försökte hålla andan så gott det gick. 

Helt plötsligt försvann allt vatten och vi gick på äcklig lermark.  Vi gick fram till huset och pratade med det, det enda det sa var att vi fick lov att leta reda på kloakpojken. Vilket vi gjorde. Eller ja, vi hittade en kloak som vi öppnade, fast den var verkligen full med grön sörja, så ingen av oss ville gå ner i den. I stället skickade vi ner en kamera med ett snöre på. Vad vi såg på filmen var en grå japansk pojke, med gälar och fen aktiga händer och fötter. 
Efter ett tag lyckades vi locka fram honom, och han sa att han inte alltid hade varit sån,, det här berättade han:
 
"Jag hade rymt hemifrån, och en dag träffade jag på en kille som verkade jättetrevlig, han skulle ta hand om mig sa han. Men det visade sig att när jag åt hans mat, så började jag sakta att förvandlas,, ja till det här, och nu vågar jag inte åka hem till mina föräldrar..." 

Okej, jag orkar inte skriva mer detaljer, men det slutade med att vi kom in i huset, tog reda på vem pojken var, det kom en skolklass och sparkade boll. vi åt kinderägg och sen vaknade jag. (y)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar