måndag 24 oktober 2011

värktablett = "hej jag tar droger!" ?


Det är kul att ens skola tror att man tar droger bara för att man ber om en värktablett. 

Efter lunch fick jag så himla ont överallt i hela kroppen att jag inte kunde fokusera på arbetet vi gör.
Ingen hade en värktablett och skolsyster var inte här.
Satt i klassrummet och försökte jobba med det vi gör. en halloween bild. 
Jag kunde knappt titta på skärmen, satt och gungade fram och tillbaka i stolen.
När läraren kom och skulle hjälpa mig kunde jag inte fokusera på vad han gjorde och jag klagade på hur ont jag hade.
Svaret jag fick var: "Sluta klaga."
Efter ett tag började jag att störtböla. kunde inte sitta ner, kunde inte stå upp. Ville bara ta en tablett och somna någonstans.  
Först efter en halvtimme ungefär så märkte läraren att jag verkligen mådde skitdåligt, (då hade jag gråtit till och från x antal gånger och gungat fram och tillbaka oavbrutet). Så han ringde efter skolsköterskan. 
Hon var i andra huset så blev skickad dit tsm med Lovi som följde mig. 

Där så började hon fråga en massa saker och jag orkade verkligen inte!
när jag började gråta och knappt kunde få fram svar fick jag två tabletter och en klapp på axeln (som jag ryckte bort ifrån., har alltid haft något emot skolsköterskor.) 

Nu mår jag prima! :D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar